Müşteri Kişisel Verilerinin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni

Kişisel verilerin korunması HALATSAN LTD ŞTİ için önemli bir konudur. Halatsan veri sorumlusu olarak, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (“KVKK”) uyum sağlanması için KVKK’nın öngördüğü ilkelere ve yükümlülüklere uygun hareket etmektedir.

Bu Aydınlatma Metni www.halatsan.com.tr internet sitesini (“İnternet Sitesi” veya “Site”) ve mobil uygulaması (“Mobil Uygulama”) aracılığıyla kişisel verisi işlenen ilgili kişileri (“Kullanıcı”) bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır.

VERİ KATEGORİLERİ VE ÖRNEK VERİ TÜRLERİ

HALATSAN tarafından işlenen kişisel verilere aşağıdaki tabloda yer verilmiştir:

Üye Müşteri Kişisel Verileri

Kimlik Bilgileri

Ad, soyadı, doğum tarihi, cinsiyet, T.C. kimlik numarası

İletişim Bilgileri

Cep telefonu, e-posta adresi, adres, posta kodu, sabit telefon

Ödeme Bilgileri

Vergi dairesi, fatura bilgileri, ödeme yöntemi bilgileri

Üyelik Bilgileri

Üyelik bilgisi, üyelik ID numarası, parola

Müşteri İşlem Bilgileri

Satın alınan ürün/ler, alışveriş tutarı ve alışveriş tarihi dahil siparişe ilişkin bilgiler, ticari iletişim izni, faydalanılan kampanyalar/yarışmalar, kullanılan kuponlar

İşlem Güvenliği Bilgileri

IP adresi, kullanıcı işlem kayıtları

Pazarlama Bilgileri

İlgili kişinin verdiği ticari elektronik ileti iznine istinaden gönderilen pazarlama amaçlı sms, e-posta mesajları veya çağrı merkezi tarafından yapılan aramalar, çerez kayıtları, hedefleme bilgileri, alışkanlık ve beğenileri gösteren değerlendirmeler

Görsel ve İşitsel Veriler

Çağrı merkezi görüşme kayıtları, ürün yorumları kısmına eklenen fotoğraflar

Lokasyon

Tarayıcı ayarları aracılığıyla izin vermeniz halinde İnternet Sitesi tarafından otomatik olarak elde edilen veya sizin tarafınızdan manuel olarak eklenebilen, bulunduğunuz konum verisi

Hukuki İşlem Bilgileri

Verilen hizmetin başlama ve bitiş zamanı, yararlanılan hizmetin türü, onay verdiği üyelik sözleşmesi, HALATSAN  tarafından sunulan hizmetlerden faydalanılmasını sağlayan sair hukuki metinler ve sözleşmeler

Talep ve Şikâyet Bilgileri

İlgili kişinin satın almış olduğu ürün veya hizmete ilişkin Site, Mobil Uygulama, sosyal medya hesapları veya çağrı merkezi üzerinden ilettiği şikâyet ve/veya talepler ile bu istemlerin değerlendirilmesi veya yönetimi sürecinde yapılan işlemlere ilişkin kayıtlar

KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME AMAÇLARI VE DAYANILAN HUKUKİ SEBEPLER

KVKK’nın 5. maddesi kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Aşağıdaki tabloda, kişisel verilerin HALATSAN  tarafından hangi amaçlar ve hukuki sebepler ile işlendiğine yer verilmektedir:

Müşteri Kişisel Verilerinin İşlendiği Süreçler

İşlenen Kişisel Veriler

Kişisel Veri İşleme Amaçları

Dayanılan Hukuki Sebep

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Ödeme Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, İşlem Güvenliği Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Görsel ve İşitsel Veriler, Hukuki İşlem Bilgileri, Talep ve Şikâyet Bilgileri

HALATSAN’in tabi olduğu yürürlükteki kanunlardan kaynaklanan yükümlülüklerin yerine getirilmesi (örneğin, yasal bilgilendirme ve bildirimlerle ilgili olarak müşteriler ile iletişime geçilmesi).

Kişisel veri işlemenin kanunlarda açıkça öngörülmüş olması (KVKK md. 5/2-a)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Üyelik Bilgileri, İşlem Güvenliği Bilgileri, Hukuki İşlem Bilgileri

Üye bilgilerinin doğrulanması; üyelik işlemlerinin gerçekleştirilmesi.

Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması (KVKK md. 5/2-c)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Ödeme Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, Lokasyon

Siparişlerin alınması, yönetilmesi ve sipariş durumunun takibinin sağlanması; siparişe ilişkin ödemelerin gerçekleştirilmesi ve faturaların düzenlenmesi; sipariş teslimat süreçlerinin yönetilmesi.

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Ödeme Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, İşlem Güvenliği Bilgileri, Görsel ve İşitsel Veriler, Lokasyon

Satış ve satış sonrası destek süreçlerinin yürütülmesi.

Lokasyon

Bulunduğunuz konumda hizmet veren üçüncü kişilerin bu konuma uygun ürün seçeneklerinin ve hizmetlerinin size sunulması

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Ödeme Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, İşlem Güvenliği Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Görsel ve İşitsel Veriler, Hukuki İşlem Bilgileri, Talep ve Şikâyet Bilgileri, Lokasyon

Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi (örneğin, hukuka aykırı işlem şüphesi taşıyan bir işleme dair bir kamu kurumunun talepte bulunması durumunda bilgilerinizin paylaşılması); yürürlükteki elektronik ticaret mevzuatı ve tüketicinin korunması mevzuatı başta olmak üzere ilgili mevzuatlardan kaynaklanan hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi (örneğin, yasal bilgilendirme ve ürün güvenliği bildirimleri ilgili olarak müşteriler ile iletişime geçilmesi).

Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için veri işlemenin zorunlu olması (KVKK md. 5/2-ç)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Ödeme Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, İşlem Güvenliği Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Görsel ve İşitsel Veriler, Hukuki İşlem Bilgileri, Talep ve Şikayet Bilgileri, Lokasyon

Olası bir uyuşmazlık ya da kullanım koşullarına aykırılık durumunda haklarımızın korunabilmesi ve kullanılması ile hukuki süreçlerin yürütülmesi; Siteye ve Mobil Uygulamaya erişim ve kullanım kapsamında şüpheli/usulsüz/hukuka aykırı işlemlerin tespiti; bu doğrultuda müşterilerimizin ve Şirketimizin haklarının korunması.

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması (KVKK md. 5/2-e)

Üyelik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Lokasyon

Kullanıcıların Site/Mobil Uygulamayı nasıl kullandıkları ve etkileşimde bulundukları hakkında bilgi edinilmesi; bu sayede kullanıcı deneyiminin, platform içeriklerinin ve işleyişlerinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi.

İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması (KVKK md. 5/2-f)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Ödeme Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, İşlem Güvenliği Bilgileri, Görsel ve İşitsel Veriler, Hukuki İşlem Bilgileri, Talep ve Şikayet Bilgileri, Lokasyon

Site/Mobil Uygulama kullanımı kapsamındaki sorun/hataların tespit edilmesi ve önlenmesi; iş faaliyetlerimizin incelenmesi ve denetlenmesi; talep, soru ve şikayetlerin alınması ile sonuçlandırılması; ürün, hizmet ve kullanıcı deneyiminin geliştirilmesi ve iyileştirilmesine yönelik çalışmaların yürütülmesi, kullanıcı memnuniyetinin sağlanması amacıyla anket ve benzeri beğeni/talep/şikayet tespit yöntemleri kullanılarak iletişim kurulması; hesabınıza tanımlanan hediye çeklerinin ve indirim kuponlarının işleme alınması.

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Lokasyon

Açık rızanızın bulunması halinde kampanya, fırsat ve çözümlerden haberdar olmanız için tarafınızla iletişime geçilmesi (İletişim izin tercihlerinizi Site’nin “Üyelik Bilgilerim” alanından her zaman kolayca değiştirebilirsiniz.)

İlgili kişinin açık rızasının bulunması (KVKK md. 5/1)

KİŞİSEL VERİLERİ ELDE ETME YÖNTEMLERİ

HALATSAN kişisel verileri, İnternet Sitesi, Mobil Uygulama, çağrı merkezi ve e-posta gibi elektronik kanallar üzerinden tamamen otomatik ve kısmen otomatik yöntemlerle elde etmektedir. Belirli durumlarda veriler fiziki ortamda, veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yöntemlerle de elde edilmektedir (örneğin, bize posta kanalıyla belge iletmeniz halinde).

KİŞİSEL VERİLERİN KİMLERE VE HANGİ AMAÇLA AKTARILACAĞI

HALATSAN kişisel verileri yalnızca işbu Aydınlatma Metninde belirtilen amaçlar doğrultusunda ve KVKK’nın 8. ve 9. maddelerine uygun olarak aktarmaktadır.

Aktarılan Kişisel Veriler

Aktarımın Amacı

Alıcı Grubu

Dayanılan Hukuki Sebepler

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Ödeme Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, İşlem Güvenliği Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Görsel ve İşitsel Veriler, Hukuki İşlem Bilgileri, Talep ve Şikâyet Bilgileri

Yetkili kişi, kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapılmasının hukuki yükümlülüklerimiz çerçevesinde gerekli olduğu durumlarda bilgi paylaşımı yapılması.

Yetkili kişi, kurum ve kuruluşlar

Kişisel veri işlemenin kanunlarda açıkça öngörülmüş olması (KVKK md. 5/2-a)
Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için veri işlemenin zorunlu olması (KVKK md. 5/2-ç)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, Lokasyon

Siparişe konu ürünün hazırlanması, teslim edilebilmesi ve sipariş yönetiminin sağlanması.

HALATSAN ile iş birliği yapan satıcılar ve kargo şirketleri

Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması (KVKK md. 5/2-c)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Talep ve Şikâyet Bilgileri, Lokasyon

HALATSAN ’in grup şirketleri politika ve kurallarına uyumluluğun sağlanması, denetim ve raporlama süreçlerinin yürütülmesi, ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi, daha iyi bir alışveriş deneyiminin sağlanması ve Üye Müşteri memnuniyetinin ve bağlılığının arttırılmasına yönelik faaliyetlerin yürütülmesi, bu amaçlarla üçüncü taraflarla iş birliği kurulması.

Şirketimizin hizmet sağlayıcıları ve iş ortakları

Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması (KVKK md. 5/2-c)
İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması (KVKK md. 5/2-f)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Ödeme Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, İşlem Güvenliği Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Görsel ve İşitsel Veriler, Hukuki İşlem Bilgileri, Talep ve Şikâyet Bilgileri, Lokasyon

Üçüncü taraflardan ürün/hizmet desteği alınması (örneğin, e-posta gönderilebilmesi için destek alınan altyapı sağlayıcısı ile iş birliği kurulması).

Tedarikçiler, iş ortakları, yetkili ödeme kuruluşları

Üye Müşterilerin HALATSAN  kurumsal Whatsapp hattı üzerinden ulaşması halinde, Whatsapp platformunun yurt dışından sunulan bir hizmet olması dolayısıyla, kişisel veriler yurt dışına gönderilmiş olacaktır. Üye Müşterilerin kişisel verilerini Whatsapp kullanmak suretiyle yurt dışına göndermek istememesi halinde, HALATSAN’ın sunduğu diğer iletişim imkanlarını kullanabilecektir.

İLGİLİ KİŞİLERİN KİŞİSEL VERİLERİ ÜZERİNDEKİ HAKLARI

KVKK’nın 11. maddesi uyarınca kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin belirli haklara sahipsiniz. Sahip olduğunuz haklar aşağıda sıralanmaktadır:

1. Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
2. Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
3. Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
4. Kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı 3. kişileri bilme,
5. Kişisel verileriniz eksik veya yanlış işlenmişse bunların düzeltilmesini isteme,
6. KVKK’nın 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
7. Kişisel verilerinizin KVKK’nın 7. maddesi kapsamında silinmesi veya yok edilmesi ve kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesine ilişkin taleplerinizin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
8. Kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
9. Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme.

Kişisel verileriniz üzerindeki haklarınızı kullanmak amacıyla; HALATSAN  internet sitesi, mobil uygulaması ve mobil sitesi içindeki “Hesabım” bölümünden hesabınıza erişebilir ve gerekli değişiklik, güncelleme ve/veya silme gibi işlemleri yapabilirsiniz.

Halatsan tarafından işletilen elektronik ticaret platformlarının web sitesi veya mobil uygulamasında yer alan “Başvuru Formu”’nda belirtilen aşağıdaki yöntemlerle başvurunuzu yapabilir ve haklarınızı kullanabilirsiniz.

  • Talebinizi, sistemlerimizde kayıtlı e-posta adresinizi kullanarak  info@halatsan.com.tr adresine,
  • Talebinizi, kayıtlı elektronik posta (KEP) adresiniz aracılığıyla halatsan@hs01.kep.tr adresine güvenli elektronik imza veya mobil imza aracılığıyla,
  • Talebinizi, kimliğinizi tevsik edici belgeleri de ekleyerek yazılı olarak, Reşitpaşa Mah. Katar Cad. İTÜ Arı Teknokent 3 Binası Blok No: 4 İç Kapı No: 902 Sarıyer / İstanbul adresine gönderebilirsiniz.

Taleplerinizi ayrıca, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen diğer yöntemleri de kullanarak bize iletebilirsiniz.

a. Çerez (Cookie) Kullanımı

HALATSAN tarafından www.halatsan.com.tr  sitesinde çerezler kullanılmaktadır. halatsan.com.tr’nda web sitemizde kullanılan çerezlere, bu çerezlerin kullanım amaçlarına ve çerezlerin hangi sürelerle aktif olduklarına yer verilmiştir. Çerez kullanımımız hakkında detaylı bilgi için lütfen Çerez Politikası’nı inceleyiniz.

b. Aydınlatma Metninde Yapılacak Değişiklikler

HALATSAN , iş bu Aydınlatma Metninde her zaman değişiklik yapabilir. Bu değişiklikler, değiştirilmiş yeni Aydınlatma Metninin yayınlanmasıyla birlikte derhal geçerlilik kazanır. İşbu Aydınlatma Metnindeki değişikliklerden haberdar olmanız için, tarafınıza gerekli bilgilendirme yapılacaktır.